بانک آگهی

چرا بازار خودروهای وارداتی در رکود قرار دارد

این روزها بازار خودرو در رکود شدیدی قرار دارد.بخصوص کسانی که در راس این بازار قرار دارند.این رکودها و اوج گیری  های آنی بازار در حدود ۳ سال گذشته از زمان بسته شدن واردات خودرو در ابتدای تیرماه ۱۳۹۶ تا کنون ادامه داشته  و بازار خودرو در این مدت روی آرامش را به خود ندیده است.اما به نظر می رسد رکود بازار این بار با دفعات قبل فرق میکند.زیرا با وجود عدم بازگشایی واردات خودرو و تثبیت نرخ ارز و کاهش عرضه اتومبیل،بازار همچنان در رکود به سر می برد.

عده ای از کارشناسان بازار خودرو،دلیل این رکود را افزایش شدید قیمتها در فروردین و اردیبهشت ماه و سپس کاهش شدید قیمتها در تیرماه و مرداد ماه را باعث به وجود آمدن این رکود می دانند.

در واقع عرضه خودرو های باقیمانده در گمرک باعث شد قیمتهای خودروها افزایش یابندو بازار در حال حاضر به تعادل مناسب قیمتی رسیده است.اما چرا باز هم شاهد رکود هستیم و رونقی در بازار خرید و فروش دیده نمی شود؟در ادامه با بانک آگهی همراه باشید.

دلیل این موضوع را باید در مسائل فراتر از عرضه و تقاضا در بازار خودروهای وارداتی دانستو با نگاه کلان تری موضوع را بررسی کرد.اصولا افرادی به دنبال خرید خودروهای وارداتی می روند که در حال حاضر یک نمونه از خودروی وارداتی را دارند و یا خودروی داخلی با سطح بالا دارند.و به دنبال ارتقاء خودروی خود هستند.

این افراد برای خرید خودرو با عجله تصمیم نمی گیرند.و چون به دنبال ارتقاءخودروی خود هستند موضوعات متعددی در این بازار را بررسی می کنند.

یکی از این موضوعات بررسی وضعیت کلان اقتصادی کشور است که به طور آشکار به تحولات سیاست خارجی وابسته است.و در حال حاضر دو دورنمای متفاوت برای رویدادهای سیاستهای خارجی پیش بینی می شود.

رسیدن به توافق نسبی بر سر موضوعات مطرح شده و کاهش تحریمها و سرعت گرفتن حرکت اقتصادی کشور. و از طرف دیگر عدم توافق و سخت تر شدن شرایط اقتصادی در آینده.

در حالت اول اگر از فشار تحریمها کم شود قطعا شاهد کاهش قیمت ارز و حتی بازگشایی واردات خودرو خواهیم بود که این موضوع باعث می شود عرضه و تقاضا در بازار با تعادل بیشتری نسبت به وضعیت حال روبه رو شود و در نتیجه شاهد کاهش قیمتهای خودروهای وارداتی خواهیم بود.

در حالت دوم اگر هیچ گونه مذاکره ای صورت نگیرد و توافقی انجام نشود قطعا به سمت سخت تر شدن شرایط اقتصادی پیش خواهیم رفت و شاید در آن حالت مجددا شاهد افزایش قیمت ارز و حرکت سرمایه های مازاد به سمت بازار ارز و یا طلا باشد.زیرا مناسب ترین گزینه ها در شرایط بحرانی به نظر می رسند.که قدرت نقد شوندگی بالایی دارند.در این حالت خرید خودروهای وارداتی گزینه اول نخواهد بود و قطعا خرید ارز یا طلا اولویت بالاتری برای افرادی خواهد داشت که نقدینگی در اختیار دارند.چنانچه چنانچه نگاهی به نتایج این دو حالت بیاندازیم خرید خودرو وارداتی نمیتواند اولویت اکثر خریداران بالقوه قرار بگیرد


پرینت مقاله
تاریخ انتشار: 07 آبان 1398 ساعت 20:46 تاریخ آپدیت: 07 آبان 1398 ساعت 21:44

ثبت نظر

بانک آگهی، بزرگترین مرجع ثبت آگهی و پارتنر پریمر گوگل در ایران
برچسب ها ثبت آگهی در بانک آگهی  /  سایت آگهی  /  تعرفه تبلیغات /